שיווק דיגיטלי הוא האמצעי האפקטיבי ביותר כיום לבעלי עסקים קטנים עד גדולים. ניתן לנהל את השיווק הדיגיטלי בערוצים רבים כאשר פייסבוק ואינסטגרם נחשבים לערוצים עם יתרונות רבים עבור כל מנהל שיווק או בעל עסק שרוצה לחשוף את המותג שלו או לצבור לקוחות חדשים.
כל בעל עסק יודע שכיום אי אפשר לנהל אסטרטגיה שיווקית לעסק שלי להקדיש חלק ניכר לשיווק דיגיטלי. האפשרויות של נוכחות באמצעות אתר אינטרנט, במנוע החיפוש גוגל וברשתות חברתיות מובילות הן כיום חובה ולא זכות, וקשה לחשוב על עסק קציני שאין לו נוכחות שכזאת ושיווק בדיגיטל.
בולטות מעל כולם בשנים האחרונות הן הרשתות החברתיות שמאפשרות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים בכמה ערוצים ובאמצעות דרכים שונות להגיע לקהל היעד, לחזק את המותג, לפרסם את המוצר או השירות שמציעים ובעיקר למשוך לקוחות חדשים.
מדוע שיווק ברשתות חברתיות כה חשוב?
היום, שיווק ברשתות חברתיות הוא כורח המציאות. פייסבוק ואינסטגרם הן המובילות כמובן אך גם יו טיוב, טוויטר, לינקדאין וכמה רשתות נוספות הן אופציות מצוינות לנוכחות בדיגיטל.
המומלצות הן כמובן פייסבוק ואינסטגרם ויש לכך סיבות מצוינות:
- פייסבוק – הרשת הגדולה מכולן עם 5 מיליון ישראלים שחברים בה (חצי מדינה!). שיווק בפייסבוק מאפשר פתיחת דף עסקי וניהול שלו, לצד פעילות בקבוצות רלוונטיות והקמה של מסעות פרסום בפייסבוק לקהל יעד ממוקד על פי חתכים שונים. החתכים הללו קיימים במערכת הפרסום של פייסבוק ועלינו רק לבחור מי קהל היעד הרלוונטי, מה תקציב הפרסום ומתי לפרסם. זה הכל. הפרסום ירוץ במדויק לקהל עם הסיכוי הגבוה ביותר שיהיה מעורב בדף של העסק או ימלא פרטים כדי לקבל מידע נוסף או לרכוש את השירות\מוצר שמציעים. כל זאת כאשר יש מערכת ניטור ובקרה שמאפשרת ללמוד ולהגיב בזמן אמת לכל פרסום ברשת פייסבוק. יש פרסום שעובד לכם טוב, אתם יכולים מיד לשכפל אותו או להגדיל את התקציב עבורו. אם יש קמפיין שפחות עובד , אפשר לעצור אותו על המקום ולהשקיע את התקציב פרסום בקמפיין חדש וכן הלאה.
- אינסטגרם – האחות הצעירה של פייסבוק מתמקדת יותר בוויזואליות ופחות בטקסט ומציעה פלטפורמה נוספת ממשפחת מטא (פייסבוק) לפרסום דיגיטלי. שיווק באינסטגרם מאפשר לכם להגיע לקהל קיים בפייסבוק בדרך נוספת וגם לקהל שלא חבר ברשת פייסבוק ומחפש מודעות יותר גרפיות או בסרטוני וידאו וכדומה. גם כאן יש יכולת בחירה של קהל היעד, ניטור ובקרה באון ליין.
כמובן שניתן לשלב קמפיינים שיווקיים שירוצו במקביל בפייסבוק ואינסטגרם תוך כדי הפעלה של הזרועות הנוספות מאותה המשפחה – מסנג'ר או וואטצאפ. אפשר לכוון את הלקוחות הפוטנציאלים ליצור קשר מהיר באמצעות אחת מהשתיים או שתיהן יחדיו ובדרך זאת מגדילים משמעותית את הסיכויים להמרה מוצלחת ו/או ללקוח מרוצה.