הסטטיסטיקה היא בעלת חשיבות רבה בכל קמפיין שיווקי, ואולי זה מעט יפתיע אבל היא מוכיחה שכיום, יותר מתמיד, יש חשיפה ותגובה בשיעור גבוה ביותר דווקא לשיטת הפרסום הוותיקה יחסית של שליחת הודעות SMS.
בעלי עסקים שמים את רוב תקציב הפרסום שלהם בשנים האחרונות על פרסום במדיה הדיגיטלית ומנסים בכל דרך להגיע ללקוחות קיימים או חדשים כדי להגדיל את המכירות והרווחיות בעסק שלהם. למרות היתרונות הרבים שיש לפרסום דיגיטלי באמצעות רשתות חברתיות או מנוע החיפוש גוגל, עדיין יש שיטת פרסום וותיקה יחסית שמביאה תוצאות מרשימות יותר מהשיטות הללו. השיטה היא שליחת הודעות SMS למועדון לקוחות או רשימת תפוצה של העסק.
איך יודעים ששליחת הודעות SMS עדיין מוצלחת כל כך?
אחד היתרונות הגדולים של ניהול קמפיין שיווק במדיה דיגיטלית הוא האפשרות לקבל מידע סטטיסטי מדויק על פרמטרים שונים של הקמפיין. הנתונים הללו הם אלו שמוכיחים כמה יעילה השיטה של ניהול קמפיין SMS גם ביחס לאפשרויות ניהול קמפיינים שיווקיים בערוצים אחרים במדיה הדיגיטלית.
מה אומרת הסטטיסטיקה:
- 88 אחוז מהישראלים יפתחו הודעה שיווקית של חברה שהם ברשימת התפוצה שלה.
- כמעט 30 אחוז מהם גם יגיבו להודעה בדרך כלשהי (לחיצה על קישור, SMS חוזר, חיוג למספר וכו').
- כ -10 אחוז מהם יבצעו הזמנה או קנייה בעקבות אותה הודעה.
המספרים הללו לא מותירים ספק לגבי היעילות של ערוץ השיווק הזה והיתרונות שלו על פני אפשרויות אחרות.
איך מגיעים לשיעור הצלחה כה גבוה בקמפיין שיווקי?
כמובן שלא כולם מנהלים קמפיין שיווק SMS חכם או נכון ולכן ייתכן ששיעור ההצלחה שלהם יהיה נמוך יותר. חבל זה המצב כי אם מקפידים על כמה כללים בסיסיים בכל קמפיין שיווק SMS, אפשר להגיע לנתונים הסטטיסטיים הללו ואף טובים יותר.
נקודות מפתח להצלחה בקמפיין SMS:
- משלוח לרשימת תפוצה – הבסיס הוא שליחת הודעות רק לרשימת תפוצה שיש לכם. רשימה כזאת גם מגנה עליכם במסגרת חוק הספאם (אסור לשלוח למי שלא אישרו זאת או לא ברשימה שלכם בהסכמה שלהם) וגם מבטיחה עניין של מקבל ההודעה כיוון שהוא נירשם לשירות הזה ומעוניין לקבל מכם הודעות שיווקיות.
- מתן ערך למקבל ההודעה – אין טעם לשלוח הודעות פרסום כלליות וללא ערך עבור מקבל ההודעה. פרסום של "מזכירים לך שכדאי לבקר באתר שלנו" לא יהיו אפקטיביים כמו הודעה על "הגיע אלינו מוצר חדש ורק לכם יש 25 אחוז הנחה בהזמנה שלו ל 24 שעות הקרובות".
- סינון מדויק של קהל היעד – לא חייבים לשלוח כל הודעה לכל מי שברשימת התפוצה. זה גם "ישרוף" לכם קרדיטים של חבילת SMS לעסקים שרכשתם לצורך משלוח ההודעות הללו וגם לעתים אפשר למקד את ההודעה לקהל רלוונטי. בוחרים רק ילידי חודש כלשהו, רק נשים מעל גיל מסוים וכן הלאה. הכול כמובן תלוי באיכות המידע שיש ברשימת התפוצה שלכם.
גם אתם יכולים להגיע להצלחה בקמפיין SMS אבל חובה להשקיע בכך מחשבה מקדימה לנהל את הפרסום נכון לפי הצרכים שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS – מערכת לשליחת SMS לעסקים אשר מציעה לבעלי עסקים אינספור אוטומציות SMS קלות, מהירות ופשוטות שיאפשרו להגדיל את המחזור העסקי.