אחד הכלים החשובים ביותר בכל קמפיין שיווקי ברשת האינטרנט הוא דף נחיתה מוצלח. כאשר יש לכם דף נחיתה שמעוצב נכון ויודע לעורר אצל הגולש שמבדר בו את הצורך לבצע פעולה שאתם מעוניינים בה, הקמפיין מוצלח. כאשר המצב איננו כזה, הקמפיין יכול בקלות להפוך לכישלון ולבזבוז של כספים לשווא. דף נחיתה מעולה יהיה מבוסס על 7 אלמנטים שכדאי לכם להכיר לפני כל התחלה של קמפיין שיווקי באינטרנט.
קמפיין שיווק ברשת האינטרנט תלוי במידה רבה באיכות דף הנחיתה אליו מובילים את הגולשים. הדף הזה אמור להיות סיומו של התהליך כולו ולהפוך את הקמפיין למוצלח עבורכם. לעתים קרובות מדי לא משקיעים מספיק מחשבה בדף נחיתה ואז רואים את הקמפיין כולו ככישלון, למרות כספים רבים שהושקעו בו. עיצוב נכון של דף נחיתה לעסק היה משנה את התמונה על פיה.
איך בונים דפי נחיתה מעולים?
נתחיל מזה שכל קמפיין דורש התאמה של דף הנחיתה למטרות שרוצים להשיג ממנו ולקהל היעד שהוא פונה אליו. ולמרות שבכל קמפיין האלמנטים הללו עשויים להיות שונים, הרי שעדיין יש כמה פרמטרים שחשובים שיהיו בכל בניית דף נחיתה כדי שהסיכויים שלו להצליח יהיו גבוהים יותר.
- כותרת ראשית – דף נחיתה חייב להתחיל בכותרת ראשית ברורה שמאפשרת לגולש להבין מיד לאן הגיע. בדרך כלל כדאי לקשר את הכותרת לתוכן או לכותרת של מודעת הפרסום בקמפיין עצמו כדי ליצור המשכיות. כמו כן כדאי להוסיף כותרת משנה או סלוגן כלשהו שמרחיבים מעט את ההסבר על מהות הדף.
- תמונה \ סרטון – אנו נמצאים בעידן ויזואלי ולכן חובה שבחלקו העליון של הדף שלכם תציגו תמונה או סרטון שיעזרו להסביר מה אתם מציעים ולמה זה כזה חיוני עבור הגולש שהגיע לדף. תמונה שווה 1000 מילים וסרטון וידאו שווה לעתים 1000 תמונות. תזכרו זאת.
- טופס השארת פרטים – לא משנה מה המטרה או ההמרה שאתם מצפים לה מהגולש, כדאי מאוד שיהיה טופס השארת פרטים של הגולש. הטופס מאפשר במקרים רבות לחזור אל הגולש גם אם לא ביצע את ההמרה שציפיתם לה בדף עצמו.
- כפתור קריאה לפעולה – בסופו של דבר המטרה של הדף היא לגרום לגולש לבצע פעולה כלשהי ואת הפעולה הזאת הוא יבצע באמצעות כפתור (לחצן) של קריאה לפעולה. הכפתור יכול להיות "קנה עכשיו", "קבל פרטים נוספים", הירשם לשירות" וכן הלאה.
- נקודות שכנוע – חובה להציג בדף את היתרונות של המוצר או השירות שלכם. הדבר חשוב יותר מהצגה של תכונות טכניות או הסברים מה בדיוק אתם מציעים. גולשים רוצים להבין "מה יצא להם מזה" יותר מאשר "איך זה עובד".
- המלצות – יש לכם המלצות של לקוחות קיימים או כתבו עליכם בעיתונים? תציגו את זה. לקוחות פוטנציאלים נותנים משקל רב להוכחות חברתיות והמלצות חיוביות במדיות השונות על מוצר או שירות שהם מתלבטים לגביהם.
- התאמה למובייל – די מובן מאליו אבל חשוב לציין שכל דף נחיתה חייב להתאים לכל סוגי המסכים ובעיקר למכשירי מובייל מכל הסוגים. הרוב גולשים היום במובייל ולכן חייבים דף נחיתה רספונסיבי ברור ונוח לשימוש עבורם גם במכשיר שלהם.
לסיכום נוסיף שחובה להשקיע מחשבה רבה בעיצוב דף נחיתה כדי להגיע לתוצאות מוצלחות בקמפיין שלכם. תכננו היטב את הדף והסיכוי שלכם להצליח יעלה בצורה משמעותית.
המאמר נכתב בשיתוף עם אתר Landing Page אשר סוקר מערכות לבניית דפי נחיתה בישראל (אקטיב טרייל, רב מסר, שלח מסר וכדומה) או בעולם (מיילצ'ימפ, AWeber וכדומה).